Weboldal készítés, webfejlesztés hibák

A weboldal készítés során elkövetett leggyakoribb hibák

 

    Az internet telis-tele van weboldalakkal, és ezeknek a száma naponta több százzal vagy talán több ezerrel nő. Ön elgondolkozott már azon, hogy mitől lesz jó egy weboldal? A weboldal készítés feladata sokakat megijeszt, és a legnagyobb kihívást mindig az jelenti, hogy az elkészült oldal betöltse a szerepét, beváltsa a hozzá fűzött reményeket. Sajnos a legtöbb webtervező feláldozza a célt az eszközért, és megfeledkezik arról, hogy a cél nem a saját magának való örömszerzés, hanem az ügyfele igényeinek kielégítése.

Az ilyen tervezők több hangsúlyt fektetnek kreativitásuk kiélésére, mint a gyakorlati szempontok figyelembe vételére. Ebben az írásban 11 olyan tipikus hibát sorolunk fel, amelyeket weboldalkészítés során az ezzel foglalkozók el szoktak követni, és néhány tanácsot is adunk elkerülésükre vonatkozólag.

weboldal készítés és webfejlesztés Budapest

    Lássuk tehát az említett hibákat:

  1. Nincsen vagy nehezen észrevehető helyen van a keresőmező, ill. nem működik megfelelően a keresés funkció.

    Típustól függetlenül minden weboldalnál kulcsfontosságú a tartalom jó kereshetősége. A látogatók ritkán olvasnak végig mindent egy weboldalon, és rendszerint célirányosan a keresés funkciót használják. A dolog minél egyszerűbb és hatékonyabb megvalósítása érdekében javasoljuk, hogy használja a Google Custom Search szolgáltatást.

Partnerek:

szőnyegtisztítás és kárpittisztítás Budapest, keresőmarketing

szőnyegtisztítás és kárpittisztítás keresőmarketing szőnyegtisztítás, kárpittisztítás Budapest

kárpittisztítás és szőnyegtisztítás Budapest seo budapest, keresőmarketing fűtésszerelő budapest asztali számítógép akció

  1. Nehezen olvasható a szöveg.

    Nézzünk körül, hogy milyen szöveg- és háttérszíneket használnak a leglátogatottabb weboldalak az olvashatóság megkönnyítése érdekében, és tanuljunk tőlük. Használjunk sans serif fontokat.

  1. A tartalom ömlesztve, megfelelő tagoltság nélkül szerepel az oldalon, és esetleg tematikailag is inkoherens.

    Rendszerezzük az oldalon levő tartalmakat. Ügyeljünk a szöveg megfelelő tördeltségére, használjunk margókat a szöveg és a képek elkülönítésére, és az oldal minden aloldalának adjunk külön címet.

  1. Nehezen navigálható az oldal.

    Minden linkhez és linket tartalmazó képhez rendeljünk hozzá magyarázószöveget.

  1. Az oldal aloldalainak dizájnja nem egységes.

    Válasszunk egy egyszerű, esztétikus, áttekinthető sablont, és azt használjuk a teljes weboldalon.

  1. A képernyőfelbontás nincsen megfelelően optimalizálva.

    Vizsgáljuk meg, pl. a Google Analytics segítségével, hogy az oldal látogatói milyen képernyőfelbontásokat használnak.

  1. Túl bonyolult regisztrálni az oldalra.

    Ne kérjünk több információt az oldal látogatóitól, mint amennyit a konkurrencia kér! Ne tévesszük szem elől, hogy a netezőket elsősorban az informócióéhség vezérli és nem az információközlési vágy!

  1. Zavaróan sok kép, ill. animáció van az oldalon.

    Ne feledjük, hogy az illusztrációk célja a tartalom alátámaszta és nem a látogatók figyelmének elvonása! Ha animációkat használunk, azok legyenek igény szerint kikapcsolhatók, ill. kihagyhatók. Bánjunk csínján a Flash tartalmakkal, mert azok sokszor több gondot okoznak, mint amennyi előnnyel járnak.

  1. Túlzsúfolt az oldal.

    Ne becsüljük alá az üres hely jelentőségét! Hagyjuk levegőhöz jutni az oldalra látogatókat! A szellősen megjelenített tartalom sokkal könnyebben befogadható.

  1. Az oldal háttérzenével „szórakoztatja” a látogatókat.

    Ha csak lehet, ne szóljon zene az általunk készített oldalon, ha pedig muszáj szólnia, akkor legyen egyetlen ismétlődő hangfile, ami nem indul újra a különböző aloldalak megnyitásakor, és amit egyszerűen ki lehet kapcsolni.

  1. Az oldal különböző böngészőkben eltérően, ill. bizonyos környezetekben esetleg rosszul jelenik meg.

    Ellenőrizze a weboldalt a W3C szolgáltatásai segítségével.

    A sikeres weboldal készítés titka tehát két szóval kifejezve nem más, mint a letisztult egyszerűség. Ha megnézzük a legkomolyabb cégek weboldalait, látni fogjuk, hogy mindegyikük tartja magát ehhez az elvhez.